Žádný pokus není zbytečný, vždycky se ještě může použít jako odstrašující příklad. Takže i když mě několik lidí zrazovalo od použití drátěného kotouče, tak to ještě zdaleka neznamená, že to stejně nezkusím.
Řekl jsem si, že dvě sklopky položím na oltář vědy. Vzal jsem na to obyčejný drátěný kotouč z nějaké sady tří kusů celkem za 90 korun. Dal jsem ho do akuvrtačky, nastavil vyšší rychlost a párkrát přejel přes čelní plech.
Nečekal jsem od toho žádné zázraky, ale výsledek mě velice pozitivně překvapil. Doslova po po pár sekundách na mě začala sklopka svítit jako nová.
Netuším, co to dělá se zinkem, ale podle mě to s ním nedělá nic, jenom to rozleští takový ten šmelc z olova mastnoty a oxidů, které pokrývají ten plech. Takže co to udělá s životností, to nevím, asi bych to nedoporučoval dělat po každém závodě, ale třeba jednou za rok bych se toho asi nebál.
Další otázka je, jak se ta plocha bude chovat po zásahu diabolkou, jestli se to na ni nebude lepit nebo tak něco. To vyzkouším asi zítra.
Takže zatím ještě nedělám definitivní závěry, ale vypadá to slibně.