Podle mých osobních zkušeností se stavbou HFT tratí se osvědčilo, aby byl v každém případě
na významný kvalifikační závod určen architekt tratě.Ten na základě znalosti místních podmínek
a dohodnuté obtížnosti sestaví plán umístění sklopek / na papíře/ v terenu,vybere jednotlivá
stanoviště,označí místo umístění sklopek a přeměří vzdálenosti a provede korekci plánu.K tomu je dobré,aby si dle svého uvážení vybral pomocníka se kterým se mu nejlépe bude pracovat.
Při měření vzdálenosti může mít architekt pásmo u sebe a ani ten pomocník nebude znát přesné
vzdálenosti.Tuto část stavby je možné provést v klidu i týden dopředu.Větší počet pomocníků není
v této části stavby potřeba.Je to možné provést i v jedné osobě,ale s daleko větší potřebou času.
V další část, při montáži sklopek den předem nebo i brzy ráno před závodem, mohou pomáhat i
přítomní střelci,nejlépe v jedné nebo dvou tříčlenných skupinách dle pokynů architekta.Zase je
vhodné,aby si architekt sám vybral tyto střelce,u kterých má záruku, že budou respektovat jeho
pokyny a nebudou se moc" hádat"

.Vhodnou kombinací pokynů při montáží sklopek je možné docílit toho,že nikdo ze střelců si vzdálenosti ani plně neodkrokuje.Odzkoušeno!!.Znovu zdůrazňuji dříve
napsané slovo "hádat".Je pravdou,že architekt, aby postavil dobrou trať ,musí mít buďto velké zkušenosti jako špičkový střelec,nebo to může být i horší střelec,ale ten musí umět aplikovat
" přeneseně" při stavbě zkušenosti těchto špičkových střelců.A při návrhu tratě s nimi spolupracovat.
Takže pořadatel může mít při stavbě HFT tratí více možností, jak se se stavbou tratě vyrovnat.
