Karlik píše:
Pokud člověk potřebuje v "lese" nutně 230V, třeba na chlazení piva
, tak existují měniče napětí. Tento by měl s 70A baterkou chladit nonstop 2,5 hodiny, to znamená při střídavém zapínání a vypínání termostatu na pípě by to mohlo zvládnou celý sud ..., tak jsem zvědav, jestli to bude pravda. Uvidíme na jaře
http://www.deramax.cz/menic-napeti-12v- ... ups-carspaOproti elektrocentrále to má výhodu, že to nedělá hluk a nevyrábí elektřinu když není potřeba. Pokud dojde baterka a je k dispozici někde elektrika nebo centrála, tak se baterka opět rychle nabije. Lze to použít samozřejmě i na méně důležité věci jako na brusku, vrtačku, mikrovlnku apod.
Tento víkend proběhl praktický test na závodech.
Natočilo se 30 piv, poté už byl rozběh kompresoru v chlaďáku takový váhavý, nicméně pořád běžel. Poté jsem to preventivně připojil na 45 minut na elektrocentrálu, baterie se částečně dobila a pak se jelo až do dvou hodin do rána a vytočilo se dalších 30 piv. Vychladilo se celkem 60 piv, baterie neumřela, tak ani nevím, jaký je její limit. Jako hlavní výhodu v závěru akce jsem viděl to, že když nás počasí vyhnalo do autostanu, tak jsme čepovali dál a nebyly žádné výfukové zplodiny ani hluk, jak by byl od elektrocentrály.
Porovnání měniče výše a elektrocentrály:
Elektrocentrála by se musela pořad nastartovávat nebo nechat běžet po dobu 10-ti hodin. Za tu dobu by sežrala 5-10 litrů benzínu (165Kč-330Kč), produkovala hluk a zplodiny. Výhoda elektrocentrály je jednoduchost použití.
Nevýhoda u měniče s trakční baterií je hmotnost 28kg, každých 5 let investice do nové baterie a mít pro jistotu vždy poruce elektrocentrálu jako zálohu pro dobití. Výhoda je komfort provozu, nehlučná, nic nežere pokud se nechladí a může být v uzavřeném prostoru.
Tolik z praxe
.