Tak jsem na CFXku udělal PET-tuning, vyleštil kontaktní plochy spoušťového mechanismu (tím leštítkem na nehty), dal delší šroubek nastavení spouště a pružinu spouště vyměnil za měkčí.
Součásti spoušťového mechanismu (
zde označeny jako A a B) jsou nejspíš vyražené z plechu a mají po celém obvodu znatelné vrypy, takže bych řek, že vyleštění dost pomůže.
Pérko spoušťě jsem nevyhodil úplně, udělal jsem měkčí z pérka z propisky. Má tam bezpečnostní funkci, napíná spolu se spouští západku (D), která brání výstřelu, pokud spoušť není zmáčknutá do první polohy.
Výsledek je teď takový, že spoušť jde v první fázi velmi měkce, pak narazí, je potřeba trochu přitlačit a dojde k výstřelu. Takže zmizela dlouhá druhá fáze se třemi zadrhnutími. Taky mi přijde, že pružina po výstřelu tolik nerachotí, ale možná se mi to jen zdá. Vzduchovka pořád celkem často zadieseluje (ne, vnitřek válce jsem nemazal), tak doufám, že to časem přestane, dělá to od začátku. Za dva týdny jí hodlám pořádně nastřelit, již s Valiantem 10x44. Budu referovat.